Hur redovisar du?
Du behöver logga in på online-portalen, med samma konto som du skickade in ansökan med. Där finns redovisningsblanketten som du kan redovisa på och skicka in när du skrivit klart.
Redovisningen ska ha inkommit senast den 1 oktober 2022.
Guide till redovisningen
Ta gärna del av den här gudien när du ska redovisa:
Blankett och bilaga
Du redovisar bidraget på en särskild blankett i vår onlinetjänst. Här kan du se en kopia av blanketten. Observera att den kan komma att ändras. Kopian ska inte skickas in till oss. Du ska använda blanketten som finns i onlinetjänsten.
Till den här redovisningen måste du skicka en obligatorisk bilaga. Vilken bilaga det är beror på din organisationsform. Information om detta finns på blankettens första sida samt i Guide-dokumentet som finns länkat ovan.
Komplettera redovisning med bilagor
Om din obligatoriska bilaga inte är färdig innan sista redovisningsdag har du möjlighet att komplettera i efterhand. Du kompletterar genom att skicka din bilaga till komplettera@kulturradet.se, i mejlets ämnesfält skriver du ”Komplettering” följt av ditt ärendes ärendenummer.
Ärendenummer
Tänk på att det unika ärendenumret för ditt ärende inte är samma som det som kallas ärendenummer för samlingsbeslut. Samlingsbeslutets ärendenummer framgår exempelvis i det mejl som skickas ut när beslut meddelas. Ditt ärendes unika ärendenummer ser du när du loggar in på online-portalen, i bekräftelsemejlet som du fick när du skickade in din ansökan, samt i beslutsbilagans lista (bilaga 1) på alla ansökningar som fått bifall eller avslag.
Bidragets riktlinjer och villkor
I bidragets riktlinjer hittar du utförlig information kring vad som gällde för detta krisstöd.
Riktlinjer för Tillfälligt verksamhetsbidrag
Villkoren för bidraget hittar du i det besluts som skickats till dig (bilaga 2).
Kontakt
Har du frågor om redovisning av krisstöd, mejla krisstod@kulturradet.se.